Skip to content

Kundetilfredshedsundersøgelse øgede vores omsætning

Har din virksomhed fået foretaget en kundetilfredshedsudersøgelse? Det er et af de midler der har hjulpet os med at øge omsætningen i vores forretning. Det er i hvert fald en investering vi burde have foretaget noget før. ROI har nemlig vist sig at være særdeles god.

Sådan fungerer en kundetilfredshedsundersøgelse

Vi har I længere tid benyttet os af et eksternt firma til at hjælpe os til at blive bedre på alle parametre. En af de senere ting vi har prøvet, er at få foretaget en kundetilfredshedsundersøgelse. Det hjalp os rigtig meget i forhold til at finde ud af hvad vores styrker og udviklings områder var når det kom til vores kunder. Vi blev målt på ting som købs oplevelse, service niveau, produkt, butiks layout osv.

Spørgsmålene kan lyde på kundens tilfredshed med den medarbejder som betjente dem, om der blev budt velkommen i butikken, om der blev tilbudt hjælp, om butikken var nem og overskuelig at finde rundt i osv. Og så får kunden også mulighed for at give sin samlede vurdering. De fleste spørgsmål besvares med tal på en skala fra 1-10. Det firma som udarbejder vores kundetilfredshedsundersøgelse, laver efterfølgende beregninger på besvarelserne, så vi får et ret præcist overblik over hvor vi skal forbedre os og hvor vi gør det super godt.

kundetilfredshedsundersøgelse

De hjælper os med at sætte mål for vores butik og giver os også værktøjerne til at arbejde videre mod at nå disse mål. Hvis mange f.ek.s har svaret at de ikke føler sig velkomne når de træder ind i vores butik, så hjælper firmaet os med at finde en løsning som gør at kunderne føler sig mere velkomne. Det kan være træning af vores personale i bestemte situationer, eller det kan være skriftlig information eller nogle tests. Det fungerer super godt at der hele tiden kan måles på det vi gør. For det er den måde vi får de rigtige værktøjer til at blive bedre.

Tilfredse kunder skaber mere salg

Det som man som virksomhed virkelig altid skal huske, er at det er vores kunder vi lever af. Hvis ikke de er tilfredse, så mister vi dem hen ad vejen, og hvis vi mister vores kunder har vi ingen omsætning og dermed ingen forretning. Derfor er det så pokkers vigtigt at investere i sine kunder, specielt de loyale. Det viser sig nemlig at være en investering i egen forretning. En kundetilfredshedsundersøgelse er bare et af de værktøjer vi har investeret i, mod målet om at gøre vores virksomhed bedre.