Hvor ofte har I i din virksomhed gjort brug af et webbureau? Det kan være I har et fast samarbejde med, eller måske I sender lidt opgaver hist og her når I har større projekter som I skal bruge digital hjælp til. Det kan også være din virksomhed er en af dem som aldrig har benyttet et webbureau.
Derfor bør du benytte et webbureau
Det er en ret almindelig ting inden for forretnings verdenen at outsource bestemte opgaver. Der er bare områder som andre mestrer bedre end en selv, og har man ikke et team ansat til de opgaver, jamen så sendes de typisk ud af virksomheden. Sådan foregår det også når du lader et webbureau om de tekniske og digitale opgaver.
Et webbureau kan hjælpe med alt fra SEO og hjemmeside opsætning til Google Ads og Analytics. I dag hvor det digitale fylder mere end nogensinde, er det vigtigere end aldrig før at have styr på det digitale. Du har måske ikke selv fuldkommen styr på, og netop derfor er det en god ide at hyre eksperter til den del af forretningen.
Din hjemmeside spiller en vigtig rolle
Dit firmas hjemmeside er måske vigtigere end du tror. Det er her at potentielle kunder skal kunde finde dig og dine produkter eller ydelser. Det kommer dog ikke bare af sig selv. Du er nødt til at gøre opmærksom på din hjemmeside. Hvordan gør du lige det? For at din hjemmeside kan findes online, er den nødt til at være SEO optimeret. Det betyder blandt andet at den skal indeholde det rette HTML, nøgleord, links og landingssider.
Der skal arbejdes hen imod at det netop er din hjemmeside som dukker op på Google frem for konkurrenternes, når det bliver søgt på f.eks. ‘brudesko’. Hvis din hjemmeside først dukker op på side 16 i Google’s søgemaskine, er der ganske stor sandsynlighed for at folk ikke finder den ved en simpel søgning på ‘brudesko’. Folk tjekker nemlig typisk kun de første to sider ud. Derfor er det essentielt at din hjemmeside er SEO optimeret. Det er typisk et webbureau som står for denne slags opgaver, men nu har du en idé om hvad det betyder for din virksomhed.
Dernæst skal din side være brugervenlig, nem at navigere rundt på og visuelt indbydende for de besøgende. Det har nemlig meget at sige for om en potentiel kunde bliver hængende på din side. De skal kunne finde det produkt de leder efter lynhurtigt, og de skal ikke blive forstyrret af for mange farver og ting som sker på siden.